Give Back Friday hos EGER! Er hyllene fulle av ting og klesskapet på randen til å eksplodere? Da er dette kanskje året for å droppe de store salgene og heller gi noe tilbake. Eller, ja takk begge deler?

Fokuset på gjenbruk og miljø er stort, samtidig som vi elsker et godt kupp. Det forventes skyhøye rabatter, men det er viktig også å sette spørsmålstegn rundt verdiene av dette. EGER er et av få større varehus som ikke kaster seg på den populære Black Friday trenden, men velger å holde på sine bærekraftige tanker rundt høy kvalitet som varer lenge. Det vil bli tilbud og gode priser under dagen, men de ønsker samtidig å støtte Frelsesarmeen sitt gode arbeid. Derfor har de valgt å døpe om Black Friday til Give Back Friday.

– Vi håper dette kan være med til å sette en fin ramme rundt Black Friday konseptet i Norge, og at «Give Back Friday» kan vokse seg større i årene som kommer, forteller Nina Buzzi som er direktør på Eger

Med et ønske om å ikke støtte opp under bruk- og kast-mentaliteten har varehuset valgt å snu dette fokuset, og forsøke gi et signal til markedet. Derfor innfører de i år at denne dagen skal være en dag de gir tilbake. Deler av omsetningen gir de i år til årets julegryte hos Frelsesarmeen. Med dette tiltaket håper de å inspirere andre aktører til å heller gi til noen som virkelig trenger det.

– Vi er stolte av å innføre et konsept som gir tilbake til frelsesarmeens julegryte, og håper dette kan bli en ny norsk tradisjon hvor vi kan hjelpe deler av lokalsamfunnet til en bedre hverdag, avslutter direktør Nina Buzzini

Representanter fra butikkene på EGER:
Fra venstre, Rebekka Vik, fra sportskonseptet Juice på EGER, Rune Fjellheim driftsjef Høyer EGER og Nina Buzzi, direktør for varemagasinet EGER.

Del artikkelen